Jeg søgte d 2/2-17 om førtidspension på foreliggende grundlag. 

D 3/2-17 fik hed svar fra min sb at hun havde set mit ønske om FP på foreliggende grundlag.

Hun skrev at hun havde drøftet min sag med sin teamleder. Og de havde fundet frem til, at ville indstille til rehabiliteringsteamet uden yderligere arbejdsprøvning. Jeg skulle komme på aftalt møde hvor vi skulle gennemgå forberedende del.

Fik også endnu en mail hvori sb forklarede forskellen på at søge om FP på foreliggende grundlag eller først udfylde forberedende del.

Jeg tog imod sb og teamleders anbefaling og mødte op til aftalt møde.

Forberedende del var allerede udfyldt (uden mig). Sb ville have det underskrevet og ville også have underskrevet en generel samtykke erklæring. Jeg bad om at få foretaget nogle rettelser i den skrevne forberedende del som sb accepterede. Sb ville efterfølgende rette og sende til gennemlæsning. Jeg opdagede at der var redigeret i selve skemaskabelonen. Alle valgmuligheder var fjernet på nær 1. Og det var en mulighed vi bestemt ikke havde talt om på mødet!!!

Da jeg modtog f. del havde sb intet rettet. Det sb havde skrevet handlede faktisk ikke om mig og mine sygdomme eller situation men om 3 person. Det var så misvisende at det faktisk ødelagde min sag. Jeg og bisidder måtte downloade nyt skema og udfylde dette. Jeg tilføjede også et brev med tillægsoplysninger. Kørte hen og leverede den nye f del samt tillægsbrev. Fik stemplet, underskrift samt dato.

Jeg ventede derefter svar fra sb hvornår sb ville indlevere f del + tillæg for rehabiliteringsteamet. 3 gange måtte jeg rykke for svar.

Så fik jeg mail hvori sb pludselig havde lavet en kovending. Nu skriver sb at da jeg havde søgt om FP på foreliggende grundlag så er det vi gør. Sb skrev ikke noget om at sb havde talt med sin teamleder om denne nye beslutning. 

Hvordan kan sb uden videre bare stoppe forberedende del og så vælge at gøre noget helt andet uden at drøfte det med mig først?

