Hemmelighed at bygge en blog, der bliver sindssyg, backlinks, rækker for awesome søgeord og gør dig penge på autopilot?Faktisk, det er en strategi, der kræver en lav mængde af indsatsen over tid:

Evergreen indhold.

Indhold du skriver igen, og har det rangordning for år og år. Indhold, der konstant bringer i trafik og forbindelser i værdi.

Ikke-Evergreen indhold falder ud af Jorden, så snart den næste skinnende ting kommer sammen, men ved at fokusere på evigt relevant indhold, der ikke ride på den bølge af hvad der er populært lige nu, du skal begynde at se vækst som denne:

Det er, hvad der skete, da Buffer holdt op med at forsøge at generere buzz med delbar indhold, og skiftede til en holdbar content strategi, der bragte resultater på lang sigt.
Du kan gøre præcis de samme ting.

I virkeligheden, i dette indlæg, vil jeg vise dig, hvad evergreen indhold er, hvordan man skaber den, og hvordan holder dine indlæg relevante kan øge organisk trafik fra 486%.

Hvad er Stedsegrønne Indhold?

Evergreen indhold er indhold, der ikke går ud af dato. Det centrale emne i evergreen indhold vil være relevante for læserne, uanset hvad der foregår i det aktuelle nyheder cyklus, eller hvilken årstid det er.

Det betyder ikke, du er nødt til at forudsige fremtiden, og beslutte ikke at skrive en undersøgelse om anker tekst, fordi du har mistanke om, at det vil gå ud af stil. Det betyder blot, at det vigtigste tema for indholdet skal være noget, som folk ikke vil stoppe med at bekymre sig om snart.

De funktioner, stedsegrønne indhold:

Det er Relevant, uafhængigt af eventuelle eksterne faktorer som nyheder cyklus eller sæson

How-tos, data-baserede indlæg, case-studier, origins/historie, lister, tips, komplet guider

Grundlæggende information (fordi det ikke er afhængig af teknikker eller redskaber, der kunne blive irrelevant)

Her er tre eksempler på evergreen indhold, og hvorfor de kommer til at blive relevant:

1. Lifehacker: Dit Perfekte Bemærk Tager Teknikker

Folk vil altid have brug for at tage noter. Indtil nogle sindssygt avanceret AI kommer sammen, og gør det job, opgaver som denne vil blive udført af mennesker. Uanset om det er studerende, forfattere, eller UX forskere interviewe brugere, næsten alle job kræver en vis grad af note-taking dygtighed. Det er hvad der gør dette indhold stedsegrønne. Det er tidløs, permanent værdifuld viden.

2. Copyblogger: 7 Grunde Til, At Liste Indlæg Vil Altid Arbejde

Der er et par ledetråde, at dette indhold er super-evergreen lige med det samme. For én, er den titel har ‘altid’. Der kan berolige læseren med, at de er ved at lære en tidløs, kraftfuld teknik, som de kan lære én gang og gælder for evigt.

Og, det er sandt. Liste indlæg er konsekvent populære, og blandt de fælles former for indhold.

For det andet, det blev offentliggjort for over et årti siden. Ikke mange indlæg offentliggjort i et årti siden, er stadig placering i Google top3, men et hurtigt tjek i Site Explorer vil vise, om dette er:

3. Ahrefs: Hvordan til At Gå Viral: 2 Trin-for-Trin Case Studier

Case-studier og data-baseret stillinger er en anden form af stedsegrønne indhold. Af deres natur, de taler om et emne, som ikke vil gå ud af stil, fordi det er hårde fakta, og fakta, du kan bruge til at informere din egen strategi.

Ifølge David Farkas skriftligt for Search Engine Journal, indlæg med unikke data og strategier samle op et ton af backlinks fordi, når andre websteder vil have til at dele de data, der med deres publikum, er de nødt til at citere dig.


Ingen har lyst til at skrive et indlæg, der ikke er bakket op af forskning! Det betyder en automatisk link hver gang, både fra mindre blogs og medier, der ønsker at offentliggøre resultaterne.

Hvorfor Dit Indhold-Strategien Bør Være Centreret Omkring Evergreen Indhold

Chancerne er, at din virksomhed har en blog, ikke en nyhed værelse. Kan du ikke råd til at stole på lidt byger af udsættelse, hver gang du udgiver noget, eller du vil være konstant churning ud af nyt indhold til at holde din trafik fra faldende.

I modsætning til nyheder, som bliver samlet op og fælles for et par dage, før de bliver overskygget af den næste store sensation, stedsegrønne indhold er konsekvent nyttigt, delbar, og sammenknyttes.

Check out trafik data nedenfor for dette Recode historie fra juni 2016:

Og nu ser på det samme opfattelse, for det første eksempel på evergreen indhold, som jeg gav dig, Lifehacker indlæg:

Den ene er stedsegrøn, man ikke er.

Man bliver konstant eksponering, de andre ville være heldig at få 1 henblik per dag.

Jeg kan garantere dig, at denne tendens vil være den samme, uanset hvor du kigger. Det er simpelt: du opretter indhold, der bliver relevante, og at indholdet holder på at bringe dig organisk trafik.

Og, mens ikke-Evergreen indhold, der kan generere kortsigtede buzz og få en masse aktier, fordi det er relevant, en undersøgelse fra BuzzSumo og Moz viser, at links og aktier har absolut nul korrelation:

Og det giver mening. Bare fordi din “50 Jul Tips” fik en masse i omløb på Facebook for et par uger betyder ikke, at nogen kommer til at genere, der forbinder sig til det.


Det er blevet bevist, konsekvent, at evergreen indhold er det, der driver den største mængde trafik over tid for den mindste mængde af en fortsat indsats. Du fokuserer på at skabe noget evigt nyttige og smide links til det, og du vil blive belønnet for år til at komme med organisk søgetrafik du ikke nødt til at arbejde hårdere for.

Hvordan til at Skabe Evergreen Indhold

Der er tre elementer, for at skabe evergreen indhold:

Sørg for, at der er en søgning efterspørgsel ved at gøre søgeord forskning og kontrol Google Trends

Gøre dit indhold “basic” — avancerede teknikker ændrer sig hele tiden

Hold dit indhold opdateret

Lad os starte med at søge efterspørgsel og søgeord forskning:

Sørg for, at Folk Stadig Søg efter Emne

At skabe evergreen indhold er så enkelt, som opholder sig væk fra emner, som ingen vil bekymre sig om i den nærmeste fremtid, og at fokusere på søgeord forskning.

Vi har fået en kæmpe guide til keyword research her, men kondenseret version er, at du først nødt til at finde ud af brede emner, at din målgruppe er interesseret i, så smal disse emner ned i konkrete søgeord, de vil skrive i Google.

Ahrefs’ Keywords Explorer er det bedste værktøj på markedet for nøgleordet forskning. Jeg bruger det dagligt, og det siger jeg ikke, fordi jeg arbejder her — det ved jeg ikke.


Fik et produkt, der vil hjælpe teams køre bedre møder?

Læg et par ideer til Søgeord Explorer til at finde de udtryk, som du bør ideelt set være ranking for:

Som jeg sagde tidligere, sørg for, at dit indhold falder ind under en af disse typer:

Hvordan til: Hvordan til at Køre et Møde, Der ikke er en Unyttig Spild af Tid

Når du har fået det søgeord, og den formel, titler skrive sig selv. Men det er ikke kun titlen, der betyder noget, det er hvad der er på siden.

Det er ikke nok for indhold for at være stedsegrønne; det skal være lang, bakket op med den omfattende forskning, og bedre end alt andet placering på side 1.

Den måde jeg gør det på denne måde:

Åben hver post, der rangerer i en ny fane

Kopiere alle de Webadresser til min udklipsholder ved hjælp af denne Chrome-udvidelse

Sæt dem ind i en ny note i Evernote

Læs alle indlæg, udvinding af citater og hovedpunkter


Arbejde er den vigtigste takeaway i en struktur (som regel ‘hvad’, ‘hvorfor’ og ‘hvordan’, herunder eksempler)

At udfylde strukturen i at bruge data fra undersøgelser og citater fra den nuværende placering artikler

Med så mange ressourcer til rådighed, er det nemt at kombinere alle de eksisterende populære indhold på emnet i en endelig 2000 ord+ super indlæg. I stedet for at kigge på bare én undersøgelse eller et synspunkt, du har fået det endelige svar på læserens spørgsmål.

En anden måde at finde populære indhold om et emne, er med Ahrefs’ Indhold Explorer.

Det er altid en opmuntrende tegn, når det mest populære indhold, er tynd, alt for.

Check Google Trends til at se søgevolumen Over Tid

Selv hvis du ikke målrette et søgeord, og skrive en detaljeret, veldokumenterede indlæg, der fortjener at rang, kan du stadig ikke være at skabe organisk indhold.

Især hvis du beslutter dig for at skrive om det AMERIKANSKE præsidentvalg, for eksempel:

…Eller om nye år resolutioner:

…Eller om noget som hjemmeside skabeloner, som er faldet i unåde på grund af stigningen af WordPress og andre, bedre tech:

Et hurtigt tjek på Google Trends viser dig, om eller ikke det emne, du skriver om, har nogen chance for at holde populære, eller hvis det er bare i dag hotteste buzzword, der vil blive glemt i morgen.

Se, for eksempel, den fortsatte popularitet af et emne som SEO:

Det er så enkel som at. Vælg et vist emne, som folk kommer til at bekymre sig om næste år, og du skriver evergreen indhold.

Hold Dit Indhold Enkel

I hvert felt, du har nye avancerede teknikker, der dukker op hele tiden. Husk lyssky link gårde og scoping høje myndighed blog mapper? Disse var avancerede teknikker, der fik en masse af dækning, men Google fanget på og slog alle, der bruger dem med en stor straf. Hvis du har skrevet en guide om, at der i fortiden, kan du være sikker på, at det ikke er relevant mere.


Tænk på de ting, der vil aldrig ændre sig: hvordan til at stå tidligere op for, hvordan man laver en god kop kaffe, hvordan til at læse flere bøger.

Hvis du finde dig selv tiltrukket af noget nyt, avanceret og spændende, det er usandsynligt, at noget så vigtigt og konsekvent populære som en af de tidløse emner.

Og, sammen med enkelhed kommer specificitet.

BlogTyrant anbefaler ikke at gå efter et bredt emne med din evergreen indhold, fordi det er bundet til at have huller.

Brug eksemplet med en guide til boxer til at kaste en punch, og han anbefaler, at bryde emnet i super-specifik pakke, der vil afspejle de faktiske spørgsmål, læserne vil have, som f.eks: “Hvordan man beskytter Dit Ansigt, Mens du Kaste en Punch”.


Det er et simpelt emne. Der er kun så mange måder, du kan beskytte dit ansigt, og det giver dit indhold et snævert anvendelsesområde, at du realistisk kan dække i 1 artikel.

Advertisements