Trash a DRESS

Et brud i en smuk hvid brudekjole står ved et stort hul flere hundrede meter ind i junglen i Mexico. Efterfulgt af hendes immaculately påklædt brudgom, hun stiger ned en stige ind i mørket, til sidst kommer ind i taljen-høj vand på gulvet i en Cenote hule. Flyvende flagermus veer vildt ved hendes ansigt, fik hende til at skrige, da hun og hendes brudgom gøre deres vej mod en slags ø midt i en hule, hendes kjole trække i vandet. Da de når deres mål, de træder ind en lysstråle fra hulen tag, og derefter blitzlys pop som fotografer begynder snapping billeder, mens flagermusene fortsat swoop omkring dem.

trash the dress

Resultatet: genialt, overjordisk fotos modsætning til nogen af ​​de skud der produceres på deres bryllup to dage tidligere, fotografier, der udtrykker parrets personligheder gennem en indstilling, der kan have været utænkeligt før i tiden. Og alligevel virker det, bruden og gommen kærlighed og dedikation al tydelighed og forstærkes i en mind-blowing, once-in-a-lifetime scene. Den brudekjole kan have fået en lidt … øh, papirkurven, men det var vel umagen værd. Efter alt, vil disse øjeblikke vare evigt gennem fotografierne.

Brude og gomme vil have fantastisk billedmateriale fra deres bryllup, periode. De vil have de uplanlagte øjeblikke fanget, men de ønsker også en fotograf, der kan få meget kreativ i løbet af et portræt session. Det er derfor par overalt ifører deres bryllup pynt og ikke kun faldende ind i huler, men kaster ud i brændingen, walking gennem forladte forlystelsesparker, vandrer gennem kornmarker, vadede ind i skovens vandløb og jagte andre vilde sysler i en stadig mere populær ritual og edgy forlængelse af bryllup fotojournalistikken kaldet Trash den Dress (TTD).

“Vores brude er ikke kun søger ud billeder, der er kreative, kunstneriske eller sjovt,” Matt forklarer. “De har denne stigmatisering, der er knyttet til deres forældres bryllupsbilleder – oprettelse af optagelserne den perfekte kjole og så videre. De drømmer om hvor forfærdeligt det ville være for at det skal ske med dem. Så noget, der springer væk fra som gør livet måde gladere for disse brude. De prřver at flygte, at traditionelle verden af ​​bryllupsfotograf at sikre din kjole er helt ren eller fordeles ensartet over jorden. ”

Den stigende tendens i destination bryllupper er en anden faktor, der spiller stort set i den stigende popularitet af TTD. “Alle kigger bare rundt og siger ‘wow’, når de ser de smukke strande, krystalklart vand og eksotiske ruiner,” Sol siger. “Brides begyndte at realisere” hey, det er befrielse. “Alle har en følelse af eventyr. Så her kommer en mulighed for at booke en session, klatring rundt på pyramider eller svømme i en hule, og den er tilgængelig. ”

Stor miljømæssig portrætter er ikke mere et modefænomen eller en trend end nogen stor bryllup fotojournalistikken. Som en tidligere ansat fotojournalist for The Hartford Courant og freelancer for AP, Los Angeles Times, The Washington Post og The Wall Street Journal, anslår WPJA grundlægger David Roberts, at 95 procent af hans freelance fotojournalistikken opgaver var on-location portrætter, som var på mindst en fjerdedel af sine daglige opgaver for The Hartford Courant.

Trash the dress er fotojournalistisk i, at gennem denne form for udtryk brude og gomme siger noget om, hvem de virkelig er. Men fordi denne form for portrætter er så forskellige, vil medierne ofte misfortolke og forklejne TTD tilgang, som om det eneste formål var at ødelægge den brudekjole som en slags narcissistisk gag. “Jeg har set nogle virkelig dårlige tv-interviews, hvor de behandler dette som en joke,” siger Matt. “De gør det ser osteagtig og ukunstlet.”

I virkeligheden er denne stigende udtryksform efter et godt sti gik sti både bryllup og nyheder fotojournalistikken – at sætte emnet på et sted, der tilføjer sammenhæng og mening til hvem de er. “Det er brude være sig selv,” Matt siger, “udtrykker hvor skør eller gratis, eller hvordan fjernede de er fra deres forældres fotografier.”

TTD sessioner normalt ske en eller to dage efter brylluppet, giver den luksus af en åben plan for at fange store billeder. “Jeg elsker at gøre dem, fordi det giver dig frihed og tid til at tage fantastiske, kreative portrætter på et sted, kan ikke ske på bryllupsdagen,” Sol siger. “Så du kører mod uret. Der er ikke meget tid til at skyde bruden, og efter ceremonien du nødt til at dække modtagelse, med ikke meget chance i mellem at tænke på at gå til en anden fantastisk sted. Med TTD har du hele tiden og frihed til at gøre alle mulige forskellige ting. Det er bare en glad øjeblik for bruden og gommen og frie tøjler for os at gøre, hvad vi vil. ”

Få kreative: de mange niveauer i TTD

Matt bemærker, at hans og Sols kunder er parate og villige til at gøre næsten hvad som helst, en klient selv skriver at tilbyde sig selv op som et marsvin. “De ser mulighed for ingen grænser, og de synes, det er så kreativ. Så vil de sige “Fortæl mig at gøre noget, du ønsker, og jeg vil gøre det.” Mulighederne er ubegrænsede. ”

Alligevel nogle brude kan ikke ønsker at helt smide deres kjole i vand eller mudder, og der er faktisk et ubegrænset antal måder at “træde uden for boksen” med denne form for portrætter. Måske bruden er kun op til walking gennem marker, langs jernbanespor eller gennem forladte bygninger, som alle kan arbejde lige så godt. Risikoen for den kjole er der stadig, selvfølgelig, men reel skade kan undgås.

“Det er virkelig svært at definere niveauer,” Matt siger. “Hvad der virkelig betragtes som» smide kjole ‘? Hvad med at sidde på hesteryg? Det, der rent faktisk smide kjolen? Ja det er, fordi en brud normalt ikke ville nogensinde få på en hest. Vi havde en kunde, der ønskede at gøre en sejlbåd, så vi lejet en og gik ud. Hvis de har noget unikt – noget de har set eller er blevet inspireret til at gøre, vil vi gøre det “.

Beliggenhed, naturligvis, virkelig kan påvirke, hvilken slags TTD session er muligt, men enhver locale, fra byer til kornmarker, tilbyder kreative muligheder. “Hvis du er i en by, du kunne gå i et springvand, eller måske skyde på et tog spor,” Matt tilbyder, at bemærke, at man kendte fotograf selv har bundet op en brud og satte hende på et jernbanespor. “Så kan du gå meget mørk eller virkelig kunstnerisk. Under alle omstændigheder, den meddelelse, der skabes ved hjælp af kreativ lys burde handle om kærligheden mellem bruden og gommen, og at denne kjole er, at det ikke kommer til at blive slidt igen. ”

Gå for vidt?

Der er virkelig ingen grænser for kreativiteten, når en fotograf arbejder med klienter, der er villige til at ofre den kjole til fordel for at lave en morder image, men skulle der være?

Der er den personlige sikkerhed spørgsmål, der går hånd i hånd med at droppe ind i en dank grotte, vadede i en flod, klatring høje træer eller svømning med vilde dyr i et hav, der kunne være flere hundrede meter dyb. “Du sætter en bruden i en brudekjole i midten af ​​havet, 100 meter dyb, og hvem ved hvad der kan ske, så sikkerheden kunne være en af ​​de grænser,” Matt siger, men der er ingen regler. For mig, jeg vil ikke have der skal være nogen grænser eller grænser, fordi det er det ultimative udtryk for denne slags session. ”

“I mit tilfælde grænsen ville gøre noget, der er ikke flatterende for bruden,” Sol tilføjer. “Bo tæt på betydningen af ​​’vi er lige blevet gift, og vi starter et nyt liv sammen.” Det afhænger af, hvad dine kunder gerne til en vis grad, men de vælger dig, fordi de ser i din portefølje, hvad de vil have . ”

Risiko og belønning

TTD også anledning til bekymring udstyr. Efter alt, kan du blive svømning undersøiske med objektiver, der koster $ 1500, eller med kameraer, som koster $ 3.000 til $ 4.000 og op. Hvad sker der, hvis noget går i stykker? Er du forsikret? Hvad er dit ansvar? Hvordan du tage hensyn til disse faktorer og værdien af ​​dit eget arbejde, afhænger af dit område, placering, og efterspørgslen efter en session.

TYPISK udstyr på trash the dress SHOOT:

Tre til fire Canon 5D organer

Underwater boliger til 5D

En af hver af vores primære linser: 15mm, 35mm, 50mm, 85mm

En af hver af vores zoomobjektiver: 16-35mm, 24-70mm, som regel to 70mm-200mm s

Fire Nikon SB-28 Speedlight blitzlys

Monopods

En eller to Associates (One er normalt skydning og den anden som en belysning tekniker / greb. Nogle gange har vi en svømmer / dykker med kunden i nødstilfælde på dybt vand.)

HD videokamera

Underwater boliger til videokamera

En Sony videolys

“Du kører ekstrem, og sætte dig selv og din ejendom i fare,” siger Sol.

“Vores placering er tortur på alt, hvad vi har,” Matt tilføjer. “Den sprøjtestøv, at du får ved havet ved en natlig modtagelse, og den salte vind, er et dyr. Natten, drypper havet drue træer med fugt. Administration af en stor udstyr belastning er en skat af overskuddet, for sikker! ”

Sol bemærker også, at kunde komfort bør være en topprioritet at få mindeværdige skud. “Overvej placering til hvor du skal hen og bringe ting, der vil hjælpe dig eller rumme bruden og gommen og gøre dem til at føle bedre. Hvis vi skyder i en vanvittig sted som junglen, vi bringer myggebalsam. Du er nødt til at tænke over alt dette. ”

Men i sidste ende, siger Sol, TTD handler om de følelser og kærlighed, der omgiver de sessioner, ikke den mørke side, på hvilken nogle fotografer kan fokusere i et forsøg på at provokere. “Jeg ønsker at gøre billederne ser smuk, glad og sexet. Jeg foretrækker at skyde skønhed. Gå efter kærlighed og fotografere det. ”

Trash the dress fotografer

Advertisements