Hvordan man kan skyde Professionelle portrætfoto

Portræt fotografering er brød og smør job professionelle fotografer gør dag ud og dag ind. Alle gør dem, det være sig Joe Blow i en lille studie i Montana til Annie Liebowitz skydning for Vanity Fair. Kan det gøres på den billige og ser fantastisk? Du satser!

Du behøver ikke et studie fyldt med dyr belysning, kameraer, objektiver og står til at skabe fantastiske portrætfotografier. Alt hvad du virkelig har brug for portrætfotografering er et vindue og et show kort eller reflektor. Men visse typer af portrætter kræver en smule mere lys. Meget ligesom “Beauty Shot” gjort i min sidste artikel, er visse portrætter gjort for en kommerciel begrundelse. Disse omfatter typisk skønhed skud i mode, headshots for aktører, dramatiske portrætter til politikere eller den miljømæssige portræt for virksomhedernes eller reklame årsager.

portrætfotograf

For denne artikel, tilberedt udelukkende for Adorama Learning Center, vil jeg fokusere på på stående stilarter, der anvendes i underholdnings-industrien til at sælge kunstneren. Disse typer portrætter er normalt udført i et studie, hvordan kan du billigt lys denne form for portræt, med det typiske lille dybdeskarphed? For at tilføje til den udfordring, jeg skal bruge en lille, billig mirrorless kamera … så … hvilken type linse skal du bruge? Den gode nyhed er mest mirrorless systemer har sensorer mindre end “full frame”-systemer, hvilket åbner op nogle spændende muligheder.

Mindre sensor kameraer betyder, at vi bruger kortere brændvidder for samme synsfelt og derfor skal beskæftige sig med større dybdeskarphed for samme synsfelt. Hvordan kan vi tage fat på dette? Først lad os se på, hvordan vi vil lyse dette på små omkostninger.

Den Flashpoint 500 Dæmpbar LED lys

På $ 199 dollars for Flashpoint 500 LED-system (som omfatter en stativ), til rådighed udelukkende på Adorama Flashpoint butik, er en fremragende værdi. Det giver mulighed for meget fin styring af produktionen ved hjælp af to lysdæmpere til at styre lysdioder i to banker. Fås som stand alone lys eller tilgængelige i et kit med en stand farven temp er let at håndtere og lyset helt bløde og glædeligt. Til dette vil jeg tilføje en gel kit og et par klemmer. Jeg vil bruge to af disse bringe os til en kæmpestor $ 426.

Hvorfor anvender en kontinuerlig lyskilde i stedet for en blitz? Du kan få en masse lys output for meget lidt kontanter. Den anden faktor for min beslutning her er det faktum, at mirrorless kamera jeg vil bruge-en $ 400 Pentax Q (findes på Adorama)-har en meget begrænset sync hastighed på 1/30th af et sekund, når under visse omstændigheder, herunder den metode jeg ll være bruger her. Kontinuerlig lys giver mig mulighed for at bruge højere lukkerhastigheder.

Hvad med linser? Jeg har tænkt mig at bruge nogle interessante arv glas. Først vil jeg brug for en adapter:

Adorama C Mount Til Pentax Q Adapter

Den Adorama C Mount Til Pentax Q Adapter, til rådighed udelukkende på Adorama, vil tillade mig at bruge 16mm C-Mount-objektiver (designet til gamle 16mm film kameraer!) Med Pentax Q. C-Mount-objektiver er en meget god løsning for både Q og Micro Four Thirds systemer (ja, der er en adapter til dem, også), som begge har sensorer, som enten er mindre end (i tilfælde af Q) eller næsten identisk (Micro Four Thirds) til 16mm film. C-Mount-objektiver kan blive brudt op i to grupper, dem designet til film filmkameraer, og der er konstrueret til CCTV-systemer. Jeg anbefaler stærkt linser designet til levende billeder, da de tilbyder meget højere optisk kvalitet end deres CCTV brødre.

Gammelt møder nyt, Del I: For portrætter nedenfor, brugte jeg en Kern Pailliard 25mm f/1.5 Switar C-mount biograf objektiv (oprindeligt designet til 16mm film), af alle ting, monteret på en Pentax Q! Jeg fandt Switar i Adorama brugt afdeling. Betyder dette skøre, forholdsvis billig combo arbejde? Se selv!

Ulempen ved at anvende vintage kinematografiske linser er, at de er lavet af enten enkelte eller ikke-coatede optik, der kan forårsage en smule af kromatisk aberration, som kan være vanskeligt at korrigere for. Min personlige favorit er den Kern Pailliard serie af objektiver. Disse små schweiziske lavet juveler er af fremragende optisk kvalitet, og tilgængelig n nogle meget hurtige åbninger, som bidrager til at afbøde DOF spørgsmål. For denne artikel, jeg brugte SWITAR 25mm f/1.5 (effektivt 135mm på Q) og den YVAR 75mm f/2.8 (ca. 413mm på Q). Det SWITAR var en midten af ​​50 vintage og single-belagt, mens YVAR var fra 60 år og multicoatet så havde færre kromatisk aberration spørgsmål. Shop Adorama Brugt afdeling for brugte SWITARs.

Nu hvor vi har fået den gear, Lad os starte med en dramatisk headshot.

Model Cory Nova skudt med en Kern Pailliard 25/1.5 SWITAR på et Pentax Q på f/1.5, ISO 125 1/160th sekund.

Du vil bemærke straks slags “blød skarp” kvalitet vintage linse giver billedet. Single-coat optik tendens til at se blødere end multicoatet dem. Også som nævnt er der en lille smule af kromatisk aberration, hvor den venstre krave holdes.

Den anvendte belysning er en modificeret sommerfugl lys skudt “short” (dvs. skud ind i skyggerne) med et hår lys ved hjælp af “frugthave” gel fra vores gel kit belysning håret. Nu er en hurtig bemærkning om belysning portrætter, der er mange måder til et portræt for uanset effekt, du leder efter, men de to mest klassiske er, hvad vi kalder “Rembrandt” eller “Master” belysning og den anden er, hvad vi kalder “Butterfly” belysning typisk for arbejdet i George Hurrell, for eksempel. En sommerfugl lys er altid skudt “kort” med lyset placeret højt at skabe en skygge lige under næsen, når den ses fra hoved ligner en sommerfugl vinger. Jeg personligt elsker sommerfugl lys, da det tillader en at skyde ind i skyggen området, men stadig bevare lys nok om emnet, at det ser ud som om den blev skudt “bred” (dvs. skud fra visningen af ​​lyskilden). Lad os se på diagrammet for dette skud.

Vores nøgle lys for dette skud var omkring 4 meter over modellen vippes ned på 45 grader. Håret lys var nogenlunde omkring en fod over modellen og geleret. De to sorte objekter kaldes lejligheder, dvs 4×8 “sorte foamcore stykker jeg har i studiet for at forhindre lysspild på baggrunden. Jeg elsker at bruge geler i mine kickers / hår lys, da de tilføjer en farve komponent til skyggerne.

Vores næste skud er den slags portræt man kan se på et album cover jakke.

Cory Nova skudt med en Kern Pailliard 25/1.5 SWITAR på et Pentax Q på f/1.5 ISO 125, 1/160th sekund.

Her bruger vi den sommerfugl belysning bruges i det første skud, justere vores kamera position og afstand til at få denne fuld skudt organ, som vist i nedenstående diagram:

En masse portræt fotografering er dybest set kamera position og sammensætning, som demonstreret i billedet ovenfor. Ved blot at ændre hvor du optager fra, kan du oprette et portræt med en helt anden fornemmelse.

Gammelt møder nyt, del II: For det næste skud, brugte jeg en Pentax Q med en 75mm f/2.8 Yvar linse, også oprindeligt designet til brug med en 16mm film film kamera. Dette er en vanvittig setup, men igen, er resultaterne der tæller, ikke?

Med de første to billeder, var billederne dér en lille smule af feltet forvrængning, fordi linsen er en 25mm linse. For at få en fladere felt, skal du bruge en længere brændvidde linse. I 35mm fotografering de klassiske portræt brændvidder var mellem 75 til 135mm. Nu på Q den 25/1.5 SWITAR giver os en 135mm ækvivalent, der gør et nice job, men det har stadig dybdeskarpheden af ​​en 25mm linse, som er en smule dyb. Hvad med at bruge en længere brændvidde objektiv uden at skulle være en kvart mil væk? For denne udfordring valgte jeg en 75mm f/2.8 YVAR. (Hvis jeg kunne få mine hænder på en 75mm f/1.9 SWITAR, kunne jeg få nogle tiltalende fokus roll-off på f/1.9, men det objektivet var ikke tilgængelig, når jeg skød denne artikel.) Her er skudt med YVAR;

Cory Nova skudt med en Kern Pailliard 75/2.8 YVAR på et Pentax Q på f/1.5 ISO 125 1/60th

Hvad du kan se med det samme, er manglen på et felt forvrængning i billedet. Det har der jævnede område, man forventer i et portræt. Den anden ting, man vil bemærke er det reducerede niveau af kromatisk aberration som den anvendte YVAR er fra 60 år og multicoatet, i modsætning til SWITAR jeg brugte fra 50 s. Denne skud gav mig nogle vanskeligheder som på Pentax Q den 75mm linse var faktisk en 400mm super telefoto! Her er diagrammet til dette:

Som du kan fortælle jeg blev bakket op næsten til den anden ende af studiet, stadig for kvaliteten af ​​billedet skabte jeg tror, ​​det var det værd. Det sagde jeg ikke snart prøve det samme med et virkeligt 400/2.8L er på min 1DS helst snart lol!

Danske portrætfotografer

